joi, 30 mai 2013

Placinta cu carne, mazare si alte legume

Este un fel de tocanita de carne si legume acoperita cu  un capac fraged si usor crocant din foaie de placinta, coapta la cuptor. Puteti folosi orice fel de carne preparata inainte, fie ea de pui, cum am folosit eu, de vitel sau muschi de porc, sau chiar carne din conserva. Si pentru ca reteta contine mazare, ma prezint cu ea repede, pe ultima suta de metri, la Provocarea Dulce Romanie organizata de Delicatesa.
Dupa reteta Meat Pie din cartea M.Country-Style Recipes.


Ingrediente:
2 cani bucatele de carne de pui, fiarta ( sau puteti folosi  carne de vitel, muschi de porc),
2 si 1/2 cani supa de carne (zeama in care a fiert carnea),
4 cartofi medii, taiati bucatele,
1 cana mazare (eu am pus congelata),
1 morcov mediu, taiat bucatele,
1 ceapa mica, tocata,
2 tulpini de telina Apio, taiate bucatele,
3 linguri amidon dizolvat in 1/3 cana apa,
1 lingurita sos Worcestershire,
1 si 1/2 lingurite sare,
Foaia de placinta:
1 si 1/2 cani faina,
1/4 lingurita sare,
1/2 cana margarina (shortening)  (aprox.120 g margarina),
2 linguri unt,
3 linguri apa foarte rece.
Foloseste o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor, vezi echivalenta in grame aici.
Mod de preparare:
  Se fierbe carnea cu putin ulei, apa, o foaie de dafin si putina vegeta. Ceapa, cartofii, mazarea, morcovii si telina se calesc intr-o lingura de ulei pentru cateva minute, apoi se adauga supa si se lasa sa fiarba impreuna, pana cand legumele sunt aproape moi. Se taie carnea bucatele si se pune peste legume.
  Se adauga amidonul dizolvat in apa, sosul si sarea. Se mai fierbe timp de un minut si se amesteca pana se ingroasa. Se toarna compozitia intr-o caserola, sau tava mica pentru friptura. Se acopera compozitia cu o foaie de placinta cu centrul decupat.
  Pentru foaia de placinta, se amesteca faina, sarea, margarina si untul pana se faramiteaza. Se adauga apa rece si se amesteca putin cu furculita, pana se inmoaie compozitia. Se aduna compozitia cu mana si se formeaza o minge  din care se intinde o foaie de forma caserolei.
   Se decupeaza mijlocul cu o forma, ca sa aiba pe unde sa iasa aburul in timpul coacerii. Se pune foaia decupata peste compozitia cu legume, in caserola. Se da o forma ondulata, pe margini. Se unge cu galbenus de ou, batut usor si se presara susan. Se coace la foc tare, aproximativ 25 - 30 minute. Ies 7-8 portii.
Se serveste calda, fara paine, cu o salata acrisoara, sau muraturi. Delicioasa!
Pofta buna!

9 comentarii:

  1. Ce faina si apetisanta placinta ai facut, imi place maxim!!Vrei sa-ti spun ca si eu am facut o placinta aproape la fel ca a ta? Numai ca am taiat un porumbel, nu o floare si am vrut sa o scriu azi,sa ma inscriu si eu ca toata lumea pe ultima suta de metri :P,la Dulcea Romanie,dar nu am mai gasit revista cu reteta. Asa ca am pus o alta reteta cu mazare. Trebuie sa caut neaparat revista maine, tb sa dau de ea. Si apropo, ori e suspendat siteul Delicatesei, ori s-a intamplat ceva, ca mie nu mi se deschide neam, deci n-am reusit sa ma inscriu...din pacate :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Liana! Vreau sa vad si eu placinta ta, poate gasesti revista pana la urma!

      Ștergere
  2. Ma tenteaza de multa vreme de fac o placinta in genul asta, si nu stiu de ce nu ma mobilizez, poate totusi la sfarsitul asta de saptamana ii vine randul... A ta e foarte faina :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Liana! Cu siguranta va iesi ceva bun cand te vei mobiliza!

      Ștergere
  3. Arata minunat placinta asta !Sunt sigura ca si gustul a fost pe masura....mai ales ca eu as manca mazare toata ziua !
    Te tzuc cu drag fata scumpa ! Weekend minunat sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place ca e cu multe legume. Banuiesc ca a fost si buna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost buna si ma gandesc ca mai poti adauga si alte legume, dupa placere, atata timp cat nu sunt prea zemoase. Multumesc pentru vizita, Laura! Trebuie sa intru si eu in "bucataria ta transilvaneana", am vazut multe retete de-ale tale pe la paradele lunare.

      Ștergere