joi, 2 august 2012

Dulceata de zmeura

Din retetele Sicai D.
Este o dulceata care se fierbe foarte putin si anume cate 3 minute dupa fiecare cana de zahar adaugata. Reteta americana de baza este pentru 4 cani de zmeura. Dulceata este un pic mai subtire, iar fructele isi pastreaza aroma si culoarea.

Ingrediente:
4 cani zmeura,
3 cani zahar.
Mod de preparare:  Se masoara 4 cani de zmeura, folosind o cana de 250ml, se pun intr-un vas si se adauga 1 cana zahar. Se lasa sa fiarba timp de 3 minute, dupa care se adauga a doua cana de zahar. Se amesteca usor si se fierbe din nou, penrtru inca 3 minute.  Se  adauga cea de a treia cana de zahar si se lasa din nou sa fiarba timp de 3 minute. Gata dulceata! Se consuma in cateva zile, sau se poate pastra timp mai  indelungat daca fierbeti borcanele (inchise bine cu capace) timp de 15 minute.
Eu am avut 6 cani zmeura la care am adaugat 5 cani de zahar (treptat cate o cana) si am prelungit timpul de fierbere cu 15 minute, pana s-a legat (am incercat daca se lipeste de o farfurie, cu o lingurita). Au iesit 4 borcanele de 300-400 ml de dulceata de culoare frumoasa, rosiatica si gust tare bun.
Alta varianta (a mea), pt. o cantitate mai mare de zmeura:
4 kg zmeura,
2 kg si 750 g zahar.
Se alege zmeura (se inlatura frunzulitele, etc.), nu se spala. Se pune zmeura cu 1 kg zahar sa fiarba timp de 20 minute, dupa care se adauga inca 1 kg  zahar, se mai lasa  pe foc inca 20 minute, apoi se adauga restul de zahar. Se continua fierberea pana cand dulceata incepe sa se lege, aproximativ 20 minute. Se inlatura spuma si se incearca dulceata cu o lingurita pe o farfurie, daca se lipeste este gata (dulceata se mai intareste in momentul racirii). Opriti focul. Se toarna in borcane, acestea se inchid bine. Pentru mai multa siguranta fierbeti borcanele inchise, timp de 15 minute. Ies in jur de 12 borcane de 300-400 ml dulceata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu