miercuri, 11 aprilie 2012

Tort la metru

Este o combinatie de checuri lipite intre ele cu o crema si acoperite cu o glazura de ciocolata.
M-am inspirat de pe blogul Alinei: http://sotiefericita.blogspot.com/2011/07/chec-la-metru.html si iata ce a iesit. Un fel de tort, bun si foarte lung (63 cm), cat sa ajunga pt. toti musafirii si sa mai ramana si pentru a doua zi!

Ingrediente chec: vezi reteta: http://gabinaum.blogspot.com/2012/02/chec-cu-cacao-nuci-si-stafide.html
            Crema: 250 g unt, sau margarina,
                           200 g zahar pudra,
                           esenta de vanilie,
                           1 galbenus,
                           200 g nuci, prajite,
                           2-3 lingurite coaja rasa de lamaie.
          Glazura: 3 linguri zahar,
                           4 linguri apa,
                           200 g ciocolata amaruie (sau cu lapte),
                           aprox. 25 g unt, sau margarina.
Mod de preparare: Se bat albusurile spuma tare. Se adauga, treptat, mai mult de jumatate din cantitatea de zahar. Galbenusurile (eu am folosit doar 5, unul l-am pastrat pentru crema) se bat separat, se adauga uleiul si restul de zahar. Se pune o parte din  spuma de albusuri peste galbenusuri si se amesteca usor. Se adauga faina amestecata cu praful de copt, vanilia si la sfarsit restul de albusuri. Se amesteca usor si se imparte compozitia in doua parti egale, in una adaugandu-se 2 linguri de cacao. Se toarna compozitiile in 2 tavi mici de chec (tavile sa aiba aceleasi dimensiuni). Se coc la foc potrivit, timp de 45 min, sau pana se rumenesc usor. Se lasa sa se raceasca si se taie felii egale.
 Pt. crema se freaca untul cu zaharul pudra, se adauga galbenusul. Nucile se rumenesc putin si se sfarama in bucati mici, apoi se adauga peste unt. Se adauga coaja de lamaie si vanilia.
Asamblarea: se ung feliile de chec pe o parte, se lipesc intre ele, una neagra, una alba, in ordinea in care au fost taiate, incepand cu capatul de chec de cacao.
Pt. glazura se amesteca zaharul cu apa si se pun intr-un vas la foc mic, pana se dizolva zaharul. Se ia vasul de pe foc si se adauga ciocolata taiata bucatele, se amesteca bine, se adauga si untul. Se amesteca pana se omogenizeaza, apoi se toarna peste tort. Se lasa la rece pana se intareste glazura (eventual se taie pe jumatate, banuiesc ca nu are nimeni un platou atat de lung!!). Cand se serveste se taie bucati si apoi se feliaza pe lungime, asa incat sa se vada alternanta alb-negru.
 
Pofta buna!



                

14 comentarii:

  1. Gabi... ma faci sa-mi schimb meniul de Paste pe ultima suta de metri?Arata foarte ispititoare reteta ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am fost ispitita, la randul meu! Sa ai un "Paste fericit", alaturi de cei dragi!

      Ștergere
  2. Oau ce interesant este! Mai mult ca sigur are un gust demential! Iti urez un Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi s-a parut interesant. Multumesc de urari, Andreea, la fel iti doresc si eu si astept o pictura de sarbatoare pe blogul tau!

      Ștergere
  3. Foarte frumos ti-a iesit!Ma bucur ca ai incercat reteta! :*
    Sarbatori fericite! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos pt. reteta, Alina! Sarbatori fericite si tie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabriela arata minunat. Daca in loc de metri erau kilometri poate ajungea si la mine. Macar ultima feliuta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina te servesc cu drag, oricand! Multumesc pt. comentariu.

      Ștergere
  6. Ti-a iesit PERFECT!!! Si noua ne place aceasta praji :)
    Sarbatori Fericite, pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Angela! Si eu iti doresc un "Paste fericit" alaturi de cei dragi!

      Ștergere
    2. Sarbatori Pascale fericite!

      Ștergere
  7. 2 metri ,repede ,cu multa glazura !:))

    Pai ce, nu-l fac si eu ? :)

    RăspundețiȘtergere