joi, 21 martie 2013

Cornuri in doua culori

Sunt niste cornuri pufoase, formate din doua foi suprapuse, una alba si una in care se pune cacao, umplute cu marmelada de portocale sau gem de prune cu nuci prajite, cufundate apoi intr-un sirop dulce cu aroma de vanilie. Foarte bune si destul de ieftine, pot fi luate in pachetel la scoala, asta daca doriti sa inlocuiti cornul cu ciocolata din comert, la care ravnesc mereu cei mici. Aluatul nu contine oua, iar laptele poate fi inlocuit cu apa minerala. Din cantitatile de mai jos, obtineti 32 de cornuri medii.
La reteta de baza pe care am gasit-o pe blogul Isabelei, am mai adaugat putin zahar si inca o lingura de cacao. Am fost foarte multumita de rezultat (iar cornurile au disparut foarte repede!!!).




Ingrediente aluat:
500 ml lapte sau apa minerala,
10 linguri zahar,
1 lingurita sare,
2 linguri drojdie uscata,
170 ml ulei,
3 linguri cacao,
esenta de vanilie,
800 - 900 g faina.
Umplutura:
cateva linguri marmelada de portocale si gem de prune,
cateva bucati de nuci prajite.
Siropul:
250 g zahar,
100 ml apa,
esenta de vanilie.
Mod de preparare:
  Se amesteca drojdia cu o lingura de faina, o lingurita de zahar si putin lapte cald (sau apa calda, daca nu folositi lapte). Se lasa sa creasca 5 - 10 minute la cald. Se cern 100 g faina intr-un vas incapator, se adauga drojdia, laptele caldut, zaharul, sarea si vanilia si se amesteca bine. Se adauga restul de faina pana la 800 g. Se adauga si 100 ml ulei, treptat si se amesteca bine, pana se obtine un aluat foarte moale si elastic, care se  desprinde de pe vas.
  Se imparte aluatul in doua parti egale, in vase diferite. Intr-unul se cerne cacao, iar in celalalt se pune faina, atat cat mai trebuie ca sa iasa un aluat bun de intins (nu prea multa, aprox. 4-5 linguri). Se adauga si restul de ulei, in mod egal in ambele vase. Peste cacao puneti ulei ca sa se amestece uniform cu restul aluatului. Framantati pe rand cele doua aluaturi, cateva minute, apoi acoperiti vasele, sa nu se usuce aluaturile si lasati-le la dospit in jur de o ora, la cald.
  Dupa ce au crescut putin, impartiti aluaturile in 4 parti egale.
  Intindeti foaie rotunda pe masa de lucru, incepand cu aluatul de cacao. Separat, intindeti foaie rotunda si din aluatul alb. Suprapuneti foile si impartiti cercul in 8 sectoare egale. Umpleti cu putina marmelada de portocale (sau gem de prune), puneti cam o jumatate de miez de nuca prajita peste umplutura si rulati strans, incepand cu partea mai lata. Asezati cornurile intr-o tava intinsa, acoperita cu hartie de copt, lasand cativa cm distanta intre ele.
  Se lasa sa creasca din nou, cateva minute, apoi se coc la foc potrivit timp de 20 - 25 minute. Obtineti 32 de cornuri.
   Intre timp se prepara siropul astfel: se pun zaharul si apa intr-un vas mic, pe foc si se fierb impreuna pana se dizolva zaharul. Se ia vasul de pe foc si se adauga vanilia.
  Dupa coacere, se cufunda cornurile caldute, pe rand, in sirop.
Pofta buna!

17 comentarii:

  1. Wow cat de bine arata!!!!!Ce bine merg alaturi de cafea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt delicioase,am si eu reteta,dar cu 2 oua si alte cantitati la ingrediente,mie imi plac facute mai mari,parca sunt mai pufoase,mi-ai facut o pofta,,,,,,pupp!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta asta e fara oua, tocmai aici este atractia. Eu le-am facut mai mici, sa le inmultesc!!! Oricum, tot repede s-au terminat!

      Ștergere
  3. Da, arata frumos asa cu doua culori. Multumesc, Alina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat sunt de faine!! Si gustoase foc, si insiropate!! Super reteta ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac la nebunie aceste cornulete, mai ales dc sunt insiropate bine :P
    Weekend placut, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cornuletele ascestea sunt fenomenale !!!
    Eu am reteta de la cumnata mea, e veche de tot. Dar vad ca reteta ta este mult ...evoluata !
    Imi place ideea, bravo !
    Cand ai timp citeste sa vezi cum se faceau pe vremuri:

    http://sidyskitchen.blogspot.ro/2010/06/cornulete-bistritene.html

    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Caseta de cautare o gasesti la inceputul blogului , sus in dreapta.
      Iar Meniul cu toate retetele e jos de tot cum se termina pagina.
      Te tzuc Gabi !

      Ștergere
  7. Sunt tare bune!! O cunostinta de-a mea le-a facut saptamanal, luni intregi de zile...;-)
    puup

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumoase cornuletele, imi plac la nebunie ca au doua culori, dar n-am avut, inca, curajul sa fac si eu. Pupici si o saptamina minunata sa ai !

    RăspundețiȘtergere