vineri, 28 iunie 2013

Crant cu visine

V-ati gandit sa combinati coaja de lamaie cu scortisoara, visine si nuci? Toate se regasesc in aceasta prajitura si se potrivesc foarte bine, parerea mea. Peste blatul pufos facut cu doar 3 oua se asaza cate un strat de visine si unul de firimituri din unt, zahar, faina si nuci. Totul se baga la cuptor si se obtine o prajitura dulce-acrisoara,  pufoasa si crocanta in acelasi timp.
   Si pentru ca fetele mele au mancat-o cu pofta, m-am gandit ca este potrivita pentru a participa cu ea la Provocarea Dulce Romanie, sectiunea "Deserturi pentru copii", gazduita luna aceasta de Simona.


Ingrediente blat:
200 g unt (sau margarina),
200 g zahar,
3 oua,
un praf de sare,
coaja rasa de la o lamaie,
380 g faina,
2 lingurite praf de copt.
Stratul crocant:
150 g unt rece (sau margarina),
200 g faina,
150 g zahar,
25 g migdale (sau nuci), bucatele,
1/2 lingurita scortisoara,
1 lingurita coaja rasa de lamaie,
750 g visine, fara samburi.
Mod de preparare:
  Se bate untul cu zaharul, se adauga ouale, pe rand cate unul, apoi coaja de lamaie si praful de sare. Faina se cerne si se amesteca cu praful de copt, apoi se adauga treptat peste compozitia cu unt. Se toarna compozitia intr-o tava de 32 cm / 22 cm, acoperita cu hartie de copt. Deasupra urmeaza sa se puna stratul crocant ca mai jos.
  Pentru stratul crocant se amesteca untul rece cu faina si zaharul, pana se faramiteaza. Se adauga scortisoara, coaja de lamaie si nucile, se amesteca.
  Peste compozitia din tava se asaza un strat de visine, fara samburi, se acopera cu un strat de firimituri cu nuci peste care se pun restul de visine si deasupra restul de firimituri.
  Se pune la cuptor, la foc mic spre mediu, timp de aproximativ 40 de minute, pana se rumeneste putin stratul de deasupra.
   Pofta buna!
          

8 comentarii:

  1. O bunatate de prajiturica! Vreau si eu o felie pentru prichindelul meu ;) Pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Stratul de deasupra e de nuci... m-am speriat ca ar fi zahar :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Stratul de deasupra are si putin zahar, unt, faina, nuci, coaja de lamaie si scortisoara. Multumesc de vizita, Laura!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gabi....mor incet, asa fain arata prajitura asta....!
    Si eu am comanda pentru o prajitura cu visine, pe maine...
    Weekend linistit sa ai, te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  5. De foarte mult timp vreau sa fac si eu! Super arata, iar cu visine cred ca-i un deliciu!
    Multumesc ptr participare!
    Pup cu drag

    RăspundețiȘtergere