sâmbătă, 26 mai 2012

Aluat de pizza pt.2 tavi

Este un aluat subtire din faina, drojdie uscata, apa fierbinte si putin ulei,  pentru 2 tavi medii, foarte usor de preparat.
Ingrediente:
1/4 cana apa calda,
1 lingura drojdie uscata,
1 lingurita zahar;
***
2 cani si jumatate de faina,
1/2 cana ulei,
1 cana apa fierbinte,
1 lingurita zahar,
1 lingurita sare.
Folositi o cana de 250 ml pt. masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: Se amesteca un sfert de cana apa calda(atentie sa nu fie fierbinte!) cu drojdia si zaharul, se lasa sa creasca 5 min. Intr-un vas se amesteca faina, uleiul, apa fierbinte, zaharul si sarea. Se adauga si drojdia. Se framanta putin, se acopera si se lasa sa creasca pana se dubleaza (25 min).

Se intinde aluatul usor cu palmele, in doua tavi acoperite cu hartie de copt (eu am folosit tava emailata de la arargaz si o alta tava de 32/22cm). Apoi se pune umplutura, dupa placere. Eu am pus intr-o tava:branza telemea rasa, ketchup, ceapa taiata subtire, sunca taiata bucatele, masline negre taiate, branza mozzarella rasa, rosii cherry taiate feliute subtiri, piper si oregano. In cealalta tava am pus ardei gras si patrunjel verde.

 
Se coace la foc potrivit, timp de 25 min, sa fie rumenit usor blatul pe margine.



6 comentarii: