luni, 29 octombrie 2012

Friptura de pui cu sos de rodii

M-am gandit sa prepar ceva cu rodie, fruct "plin de istorie", cu gust dulce-acrisor, foarte popular in Orientul Mijlociu, folosit cu precadere in bucataria traditionala iraniana si indiana, cunoscut pentru continutul bogat in vitamina C, B si antioxidanti. Am gasit reteta Roasted Pomegranate Chicken, adica friptura de pui frageda, la cuptor, cu un sos dulce acrisor din suc de rodii, vin alb, zeama de lamaie, putin zahar cu aroma de scortisoara, sare si piper.
Ingrediente:
1/4 cana ulei de masline,
1 lingura usturoi maruntit,
un pui taiat in 4 (eu am folosit 4 pulpe intregi de pui),
1 rodie (eu am avut 2 rodii mai mici),
1/4 cana vin alb (dry),
zeama de la o lamaie (mai putin de jumatate de cana),
1 lingura zahar cu aroma de scortisoara (zahar cu un praf de scortisoara),
sare si piper dupa gust.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: se incalzeste cuptorul. Se amesteca uleiul cu usturoiul si se ung bucatile de carne (eu am pus si putina sare). Se asaza carnea intr-o tava de friptura si se toarna restul de ulei peste ea. Se coace la foc potrivit timp de 45 de minute si din cand in cand se ia cu lingura din uleiul din tava si se toarna peste carne. Se lasa pana se rumeneste, se incearca cu furculita sa nu mai fie urme de sange in carne. Se scoate carnea pe un platou, se inteapa cu furculita din loc in loc si se toarna sosul de rodie peste ea. Deasupra se pun cateva boabe de rodie.
Sosul de rodie se prepara astfel: se imparte rodia in sferturi, se desface usor si se aleg boabele. Se pastreaza 1 lingura boabe, iar restul se trec prin sita, obtinandu-se un suc de rodie. Sucul se amesteca cu vinul, zeama de la o lamaie, zaharul si praful de scortisoara. Se fierb la foc mic timp de 5 minute. Se adauga sare si piper, dupa gust. Se toarna sosul peste carne si se garniseste cu boabele de rodie pastrate. Eu am adaugat si putin patrunjel verde la sfarsit.
Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Chiar ieri am mancat rodii, sunt fructele mele preferate dar nu ma-si fi gandit in viata mea ca se poate combina cu carne :) Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. doamne cum arata!!!demential...iar eu sunt pe deplin incantata de combinatiile de gusturi, in cazul de fata dulce - acrisor.bravo,super reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa incerc sosul asta,suna bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Rodiile,preferatele mele!:)
    Sosul s-a salvat;am gasit rodii la Lidl!:)

    Pa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos, fetelor! Spor la gatit!

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar e faina reteta asta, imi plac tare mult rosiile si gustul lor dulce-acrisor cred ca a mers de minune cu puiul! Pup

    RăspundețiȘtergere
  7. IMi place mult sosul de rodii! Merge de minune si in combinatie cu carnea de porc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu am incercat niciodata combinatia de pui cu rodie. Interesanta.

    RăspundețiȘtergere