marți, 26 februarie 2013

Pui condimentat, prajit si conopida cu sos alb

Astazi va propun ceva rapid si bun: carne de pui condimentata cu cayenne pepper, paprika, piper, data printr-un amestec de faina, sare cu telina si sare cu usturoi si prajita apoi in putin ulei, timp de 30 de minute, neacoperit (asta numai daca aveti timp sa stergeti aragazul, dupa aceea, plus zonele invecinate!!! Oricum nu strica un pic de miscare dupa asa o masa!).
 Dupa reteta americana Spice Fried Chiken.
 Langa carne servim o garnitura de conopida cu sos alb, cu sunca afumata.


Ingrediente:
1 sau 2 lingurite piper negru, proaspat macinat,
1/2 lingurita paprika,
1/2 lingurita cayenne pepper (eu am pus doar 1/4 lingurita, sa nu fie prea iute),
1/2 lingurita poultry seasoning (condimente pt. carne de pui),
6 pulpe intregi de pui;
1/4 cana faina,
2 lingurite sare cu usturoi (puteti inlocui cu praf de usturoi),
1/4 lingurita sare cu telina,
1/4 sau 1/2 lingurita sare,
1/3 cana ulei pentru prajit.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare:
Amestecam piperul cu paprikacayenne, si poultry seasoning si presaram peste carnea de pui.
Separat amestecam faina, sarea, sarea cu usturoi si sarea cu telina si le punem intr-o punga mai incapatoare. Tot in punga punem si pulpele de pui; tinem strans capatul pungii si scuturam bine punga asa incat carnea sa se amestece bine cu faina (shake it, baby! ups, sorry!).
Si dupa ce "ne-am scuturat bine", punem carnea la prajit intr-o tigaie de teflon, cu 1/3 cana ulei. In reteta scrie sa nu acoperim tigaia...
(Eu am inceput "neacoperit", iar cand am vazut stropii de ulei sarind peste tot, am terminat acoperind tigaia! Oricum era prea tarziu, am avut de frecat aragazul si zonele "aferente", dupa aceea! Cu capac sau fara, carnea a fost buna!)
 Intoarcem carnea si pe partea cealalta, dupa 15 minute. Eventual, incercam cu furculita daca este patrunsa bine.
 Langa aceasta carne condimentata, "scuturata" si prajita am pus conopida fiarta, peste care am turnat un sos alb cu bucatele de sunca afumata. Reteta si modul de preparare sunt asemanatoare cu cele de la postarea mea mai veche, singura diferenta fiind aceea ca am adaugat in sos o ceapa mica pe care am calit-o odata cu sunca.
In speranta ca v-a placut "miscarea" si reteta, va urez pofta buna!

4 comentarii: