marți, 13 martie 2012

Prajitura cu ness si nuci

 
    
Reteta de baza o am de la prietena mea din copilarie, Denisa. Mama ei obisnuia sa o prepare in zile de sarbatoare.  Pe vremea lui Ceausescu, atunci cand trebuia sa..."ai  pe cineva, undeva...", ca sa faci rost de unt, cafea si ciocolata, aceasta prajitura era un adevarat deliciu.Unele gusturi nu se uita niciodata!

  Ingrediente blat: 6 oua (sau 5 oua si 1 albus; galbenusul se pastreaza pt. crema)
                                  200 g zahar pudra,
                                  14 linguri nuca macinata,
                                  1 lingurita praf de copt stins cu zeama de lamaie,
                                  5-6 linguri de faina,
                                  optional, esenta de vanilie.

                 Crema:  250 g unt,
                                 200 g zahar pudra,
                                 2 linguri de ness,
                                 1 galbenus, 
                                 cateva nuci rumenite usor.

  Mod de preparare: Se bat albusurile spuma tare. Separat se bat galbenusurile, se adauga o parte din albusuri si zaharul pudra. Se pune faina, treptat si praful de copt stins cu zeama de lamaie. Se adauga nucile, putina esenta de vanilie si la sfarsit restul de albusuri. Se toarna compozitia intr-o tava (32/22 cm) acoperita cu hartie de copt, se coace la foc potrivit, timp de 25-30 min, pana se rumeneste putin. Se lasa blatul sa se raceasca.
  Pt. crema, se freaca untul cu zaharul pudra. Ness-ul se freaca separat cu galbenusul de ou si se adauga peste unt. Se amesteca bine si se adauga si nucile rumenite putin si taiate in bucatele mai mici. 
  Blatul racit se taie in doua pe orizontala, se pune crema intre cele 2 parti si deasupra, si la sfarsit se rade ciocolata amaruie, din belsug!
 ( In reteta originala blatul ramanea intreg si crema se punea toata deasupra, apoi se radea ciocolata. Este buna oricum!)

 
Pofta buna!




5 comentarii:

  1. Cred ca e delicioasa prajitura ta. Si eu ma gandesc cu nostalgie la prajiturile facute de mama,care mi-au indulcit copilaria.

    RăspundețiȘtergere
  2. O prajiturica foarte buna.Imi aduc cu drag aminte de anii copilariei.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine ca avem amintiri placute despre copilarie! Multumesc frumos pt. comentarii, fetelor!

      Ștergere
    2. Arata grozav si stiu ca este foarte, foarte buna! Mi-ai adus aminte de ea.Tot de la o fosta colega o am si eu, numai ca difera foarte putin la cantitati. Chiar mi-ai facut pofta!

      Ștergere