marți, 19 februarie 2013

Pui si paste in stil italian

Este o mancare cu carne de pui, paste spirale (fusilli), ceapa, morcov, mazare, toate cuprinse intr-un sos bun din rosii si supa de pui, cu aroma de cimbru si oregano. In reteta originala carnea de pui condimentata, impreuna cu ceapa,  morcovii, supa de pui si rosiile erau fierte lent in oala acoperita, timp de cateva ore, iar in ultimele15 - 20 de minute se adaugau pastele nefierte si mazarea congelata. Se fierbeau in continuare in oala acoperita pana cand pastele erau patrunse. Eu am schimbat putin reteta, reducand timpul de fierbere, dar pastrand ingredientele de baza.
Dupa reteta Slow Cooked Italian Chicken.


Ingrediente:
4 pulpe intregi de pui,
1 lingura ulei,
1 lingura vegeta,
1 lingurita oregano,
1 si 1/2 lingurite cimbru,
2 cani supa de pui,
2 cani rosii taiate bucatele (sau o conserva mica de rosii cu tot cu zeama),
2 morcovi mici, taiati feliute subtiri,
1 ceapa mare, feliata si desfacuta in ineluse (eu am tocat-o),
1 si 1/2 cani paste spirale, nefierte,
1 cana mazare congelata,
sare si piper, dupa gust.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare:
  Se condimenteaza carnea cu putin cimbru si oregano si se pune sa se inabuse la foc mic cu o cana de apa, o lingura de ulei si o lingura de vegeta. Se lasa sa fiarba acoperit, pana scade apa.
  Pastele se fierb separat in apa clocotita, timp de 5-6 minute (doar jumatate din timpul indicat pe ambalaj), dupa care se scurg de apa. (Folositi paste de calitate, care sa nu se imprastie dupa fierbere si sa nu se lipeasca.)
  Carnea se scoate pe o farfurie, se taie in bucati mari, indepartand oasele si pielea. Se pune din nou in tigaie in uleiul ramas impreuna cu ceapa. Se lasa 1 minut la foc mic, apoi se adauga morcovii, mazarea, supa de pui, rosiile si pastele fierte pe jumatate. Se adauga restul de condimente, sare si piper dupa gust. Se acopera si se continua fierberea inca 5-6 minute, pana cand pastele sunt patrunse (nu le fierbeti prea mult, sa ramana putin tari).
Carnea inbusita in sosul de rosii este foarte frageda si buna. De asemenea pastele se imbiba cu sosul aromat si acrisor.
Pofta buna!

12 comentarii:

  1. Mai ai?ca vin la cina!!!ador pastele!!!pupp!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela,am vazut ca-ti plac pastele, ai multe retete cu paste. Te-as servi cu mare drag!

      Ștergere
  2. Îmi place tare mult mâncarea italienească:).

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac foarte mult ingredientele folosite si curand voi incerca si eu reteta :P
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicioasa mancare, vin la tine la pranz ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Vin si eu,acum,pregateste o farfurie "incapatoare"!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, esti tare draguta! S-au cam racit pastele de ieri pana azi, si au cam supt tot sosul, dar poti veni,le aranjam noi cumva sa-ti placa!

      Ștergere
  6. Imi plac tare mult pastele, asa ca nu refuz o portie din bunatatea oregatita de tine.

    RăspundețiȘtergere