duminică, 14 octombrie 2012

Tort Somloi - Retete incercate

 In cadrul Paradei retetelor incercate pe care am lansat-o in luna iunie, am incercat acest Tort Somloi delicios inscris de Angela de la Delicious Flavours. Este un tort cu 3 blaturi diferite ( cu vanilie, cacao si nuca macinata), cu o crema foarte usoara si spumoasa de vanilie, nuci si stafide. Diferenta dintre varianta mea si cea a Angelei este ca eu am inceput asamblarea tortului cu blatul de nuca, in loc sa fi pus ca baza blatul cu vanilie. Am fost foarte multumita de rezultat, tortul s-a terminat foarte repede, abia am mai prins jumatate din el a doua zi dimineata, ca sa-l pozez. Prin urmare, va invit sa-l incercati cu incredere. 

Ingrediente blat vanilie:
2 oua,
1 lingura apa fierbinte,
3 linguri zahar,
3 linguri faina,
1/2 lingurita praf de copt,
esenta vanilie,
un praf de sare.
Blat  cacao:
2 oua,
1 lingura apa fierbinte,
3 linguri zahar,
2  linguri faina,
1 lingura cacao,
1/2 lingurita praf de copt,
un praf de sare.
Blat cu nuca:
2 oua,
1 lingura apa fierbinte,
3 linguri zahar,
2 linguri faina,
1 lingura nuca macinata,
1/2 lingurita praf de copt,
un praf de sare.

***
Aprox. 10 linguri nuca macinata pentru imbracat tortul si presarat intre straturile de crema.
Optional, 100 g ciocolata Milka cu crema caramel, pentru topit pe deasupra.

Mod de preparare blaturi: se separa albusurile de galbenusuri, albusurile se bat spuma cu zaharul si praful de sare. Se adauga galbenusurile peste albusuri si se amesteca usor cu o lingura de lemn. Se pune si apa fierbinte, esenta de vanilie si apoi faina amestecata cu praful de copt. Se procedeaza la fel pentru celelalte doua blaturi, adaugandu-se la sfarsit cacao, respectiv nuca macinata. Se toarna compozitia in tavi rotunde (eu am avut de 21 cm diametrul), tapetate cu hartie de copt. Se coc la foc potrivit timp de 15-20 de minute.
Se lasa blaturile sa se raceasca, dupa care se insiropeaza cu un sirop din 5 linguri zahar, 50 ml apa si esenta de rom.
Crema de vanilie:
600 ml lapte,
1/4 lingurita pudra vanilie de Bourbon,
200 g zahar,
100 g faina,
3 oua.
In jumatate din lapte se pune pudra de vanilie. Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se amesteca cu restul de lapte (300 ml), jumatate din zahar si faina. Se amesteca bine si se toarna peste laptele  cu vanilie. Se pune compozitia la foc mic, se amesteca continuu, pana se ingroasa. Ca sa scapati de eventualele cocoloase bateti budinca fierbinte cu mixerul pentru 1-2 minute. Albusurile se bat spuma cu restul de zahar(100 g), apoi se incorporeaza usor, cu o lingura, in crema calda.
Asamblare tort: Se aseaza blatul de vanilie pe un platou, se pune crema de vanile, se presara nuca macinata peste crema si apoi se pune blatul cu cacao. Se pune din nou crema, nuca macinata si blatul cu nuca. Se acopera cu crema de vanilie, se imbraca tortul pe lateral cu nuca macinata si deasupra se orneaza cu stafide si nuci. Se pune la frigider. Optional, se topeste ciocolata (in baie marina) si se toarna pe deasupra (tortul sa fie rece!).

Spor la treaba si pofta buna sa aveti!



22 de comentarii:

  1. Foarte bun. Si eu l-am facut cu o ocazie, putin mai dichisit si am reusit sa impresionez musafirii cu el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita, Cristina! Nici nu ma indoiesc ca ai impresionat musafirii cu tortul tau, la maiestria ta!

      Ștergere
  2. tare bun trebuie sa fie, poate ma incumet sa-l fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este bun si usor, merita sa-l incerci, Paula. Multumesc de comentariu!

      Ștergere
  3. Este ceva de munca,dar la cum arata cred ca este delicios.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merge repede. Nu e foarte frumos, dar este bun. Multumesc de vizita, Mihaela!

      Ștergere
  4. O cremosenie din asta vreau si eu!:D
    Trebuie sa fie "bun rau"!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este o cremosenie, Adina! Multumesc de vizita!

      Ștergere
    2. M-am intors la el pt. ca sper sa-l prepar duminica!:)

      Ștergere
  5. Heeeeiii draga mea, cum nu sunt cateva zile online, ratez lucrurile frumoase care se intampla in lumea blogului :D
    Cat de mult ma bucur ca ai incercat reteta si mai ales ca ti-a si placut tortul. Eu din pacate nu l-am mai facut de anul trecut, dar cred ca-l voi repeta pe cand vine nepotica mea la mine :P
    Sper sa reusesc si eu cat de curand sa incerc o reteta inscrisa...
    Te pup! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru reteta, Angela, bun, dar se termina prea repede!!! Astept sa vad ce incerci si tu.

      Ștergere
  6. Waw ! arata senzational ! musai trebue sa-l incerc si eu, sigur este delicios yumi,yumi...pana atunci servesc,putin de la tine:)multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  7. Tortuletul tau arata super delicios! mai ales ca are nuci in compozitie - preferatele mele!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine tortul!Un deliciu ce sa mai zic!

    RăspundețiȘtergere
  9. Bigggg LIke! Este delicios! Nuca, vanilie, stafide.... Cum le-as putea rezista! Nota 20 nu 10 pentru acest tort!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, Irina, multumesc pentru aprecieri! Ce pacat ca nu mai sunt la scoala si tu sa-mi fi fost profesoara!:)))

      Ștergere
  10. Mortal e tortul asta, plus ca are tot ce-mi place!

    RăspundețiȘtergere