joi, 4 octombrie 2012

Dulceata de capsuni

Capsunile au fost din cel de al doilea rod, culese din Poiana Catuneni ( un satuc de langa Ilva Mare pierdut undeva pe un deal, "vecin cu cerul" cum spunea cineva). Nu au fost foarte mari, dar destul de bune si dulci, asa incat la aproximativ 6 kg de capsuni am adaugat doar 3,5 kg de zahar. Am obtinut 16 borcane mici ( de 300-400g) de dulceata buna cu o aroma autentica de capsuni!

Ingrediente: 
5,7 kg capsuni,
3,5 kg zahar.
Mod de preparare: Se spala capsunile sub jet de apa, se curata de codite si frunze si se pun intr-o cratita mare, la foc mic. Se adauga 3 kg zahar  si se amesteca usor, in mod constant, sa nu se lipeasca de cratita. Se gusta si se mai adauga 500 g zahar, sau mai mult, in functie de cat sunt de dulci capsunile. Se lasa pe foc in jur de 2 ore, pana se leaga. Se inlatura spuma . Se incearca cu o lingura pe o farfurie, daca se lipeste, atunci dulceata este gata. Se toarna in borcane, care se inchid bine cu capace metalice. Pentru siguranta, fierbeti borcanele inchise, asezate pe un prosopel de bucatarie, intr-un vas mare cu apa, timp de 15-20 minute.
Spor la treaba si pofta buna!

Un comentariu:

  1. Mi-ai facut pofta de capsuni, ce bine ca ai mai gasit acum.Astea mici sunt cele mai bune si aromate.Noroc ca am si eu din primavara,ca altfel iti "furam" un borcanel;)
    O saptamana frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere